بنابراين گزارش، سرپرست گروه آلماني، با دستهبندي فرش ايراني به فرش سنتي، گبه، گليم افزود: ملت آلمان فرش ايراني را با فرش سنتي آن ميشناسند و در تصور همه آنها فرش دستباف معادل فرش ايراني است و کمتر کسي تصور ميکند گليم و گبه از دست بافتههاي هنرمندان ايراني است.
ترنيت تن آيگز با بيان اينکه فرش سنتي ايران بايد خود را همسوي بازارهاي هدف تغيير دهد افزود: وجود دستبافتههايي چون گليم و گبه، نشان از حرکت فرش ايران به جايگاهي مناسب در بازارهاي اروپايي است پس بايد سعي کرد فرشهاي سنتي را تغيير داد و وجود گبه و گليم را در بازارهاي جهاني براي مردم توضيح داد تا به جايگاه حقيقي خود بازگردند.
وي با بيان اينکه نبود تبليغات مناسب و عدم بازاريابي صحيح بر مشکلات فرش دستباف ايراني در بازارهاي خارجي افزوده است، اظهار داشت: تبليغات در مورد فرش ايراني بسيار کم رنگ است و به دليل علمي نبودن مشکلي را حل نميکند.
يکي از تجار فرش ايراني نيز با تأکيد بر اينکه فرش دستباف ايراني از نظر طرح مشکلي ندارد و تنوع فرش ايراني از نظر طرح چشمگير نيز هست، بيان داشت: آنچيزي که ما را از رقبا عقب انداخته است رنگ است که بايد تمهيدات جدي در اين را ه انديشيده شود.
بنکدار ادامه داد: با هموار کردن مشکلات فني فرش، تبليغات وسيع و مدرن ميتوان اميدوار بود دستيابي به موفقيت و کنار زدن رقبا چندان هم مشکل نيست.
111/
انتهای پیام/